Thursday, August 2, 2007


Naj gre v slast!

Rada se sprehajam med knjižnimi policami, resnično rada obiščem knjižnico. Venomer uživam v spokojni tišini in iščem še neodkrito zdravilo za mojo razorano dušo. Mogoče bi lahko knjižnico v teh dneh, ko razsaja sodobno kovaštvo besed, preimenovali v 'welness center knjigožerov'.

Da pa ne bom spet zašla... Med mojimi odkritji na področju poezije se je znašlo tudi ime BRUNO URH, sicer kot pravi Wikipedija, slovenski arhitekt, pisatelj, pesnik, plezalec, dramatik. Njegova miniaturna knjižica pesniške zbirke ARHE, ovita v črno naslovnico, se je znašla pri meni. Bila sem prijetno presenečena. Pesmi z veliko mero izvirnosti, posebnega sloga, razkošne metaforike in hkrati močne sporočilnosti, so kar odmevale v meni.

(če ima kdo informacijo o tem, če je zbirka v prosti prodaji, naj mi prosim pove)

Trepalnice

Tako dolge.
Tako črne.
Kako pokrijejo globoke oči.

Zame nobene več tako dolge.
Zame nobene več tako črne.

Jih solza dolge naredi?

Nobena naj več ne spolzi.
Prosim, zaspi. Še enkrat zapri oči.

Tragedija

Dionizično veselje.
ti si zbor,
jaz gledalec.
Nimava nobene želje.

Le tako skrijeva strah,
pred tistim, kar si želiva,
pred nemogočim ciljem
dvigniva prah.

Vse uripa v istem ritmu srca.
Pijva jo čašo.
Strup je v njej.
V loku gledališča naj se konča

pregrad in razlik
zavrta predstava
naučenih razmerij
in sprijenih oblik.

Pesnik

Pesnik je najpogumnejši mož.
Od rojstva mrtev.
Ubita senca med navlako kož.
Nenehna žrtev.

Lebdeč nad prepadom duše in telesa.
Bojevnik neustrašen.
Obiskal pekel in nebesa.
Le v življenju plašen.


18 comments:

Anonymous said...

zadnja je huda :)

morem počekirat

semo ni mi jasno, kako lahko uživeš v tisti tišin. a je tisto prava tišina? hm zelo zanimivo.

Lkjtra@ said...

hehe mam njegovo knjigo, ki mi jo je sošolc posodu. :)
res zakon :D
amm vrjetno so v prosti prodaji...
ker drgač jih sošolc ne bi imel?:)
tudi jst bi rada našla kakšno njegovo knjigo!:)

Pucca said...

aljo, odvisno od knjižnice. npr. v domžalski je non-stop gužva, vendar v naši (tukaj ko smo bolj na vasi) je pa super, ni veliko obiskovalcev, mir je in diši po knjigah.
(to je tudi ani najbrž zelo všeč)

dekle dežja, uuuu, lepo da ti je znano, vendar sem iskala na netu, če je v kaki spletni knjigarni, a očitno ni. tudi v knjižici piše, da je izdana v samozaložbi v 1000 izvodih. knjižnice jo imajo, upam da tudi konzorcij (nisem še gledala)

Anonymous said...

Prebrala sem vse kar si napisala,
odkar si se vrnila šele danes;
sem mislila, da te dlje časa ne bo.
Kar zmrazilo me je ob tvojem opisu dopusta nekje na plaži ali hotelu,
ne maram tega; že nekaj let hodim na ladjo za 25 ljudi in vandramo od otoka do otoka...
Neverjetno je kako pišeš in podoživljaš vse ... krasna si!!!
Tega vsestranskega umetnika pa ne poznam, mi je pa segel v dušo...
zanimivo kako nam včasih pride pod roko knjiga, ki ima potem pomembno vlogo v našem vsakdanu ..
Meni veliko pomeni drobna knjižica pesmi igralca T.Kuntnerja V lesu ogenj - poskusi jo dobiti, če je ne poznaš...
En lep večer in en (((objem))) za lahko noč! OdseviNebA

Pucca said...

odsevi neba,

ata cobbis mi je povedal, da je knjižica, ki jo omenjaš na voljo v naši knjižnici, tako da grem jutri ponj in ti poročam :)))

Anonymous said...

"Pesmi z veliko mero izvirnosti, posebnega sloga, razkošne metaforike in hkrati močne sporočilnosti, so kar odmevale v meni."

Kar prelepo si jih opisala. So pa tudi temne. Lepe, a temne.

Pucca said...

ja, Matjaž, temne pa so. Ampak tudi take rabimo. Sama vem, da rabim tako lepe, svetle, opojne, kot tudi črne, temačne. A oboje so meni dušo božajoče :)))

lepo bodi, Matjaž.

Anonymous said...

Deklica, a ti veš, da si SONCE?

Anonymous said...

ne :))))))))))

Anonymous said...

Potrdim: sonce si! Dodam: pa še svetloba, topla misel, topla dlan, veselje, radost, dežna kapljica, nagajiv nasmeh...

Še hočeš več??? Sladkorček, bombonček, tortica...

Še??? Pridi v moj objem, še ne polnoletnica. Kdaj? Konec avgusta bo virtualna fešta?

Bodi najboljše, Lucija

Anonymous said...

Res zanimiva in zelo dobra poezija, hvala ti, da odkrivaš tudi te svetove.

Lep vikend ti želim Pucca.. bodi s soncem še naprej. :)

Pucca said...

joj, lucija, joj , vilinček. iskrena hvala, samo to lahko rečem :)

mala said...

V Arhe je polno zelo lepih pesmih, ki se te res dotaknejo...začneš razmišljati o pesniku in njegovem srcu in duši...polno čustev, ki jih moraš izliti na papir, ker jih drugače ne moreš...trpeče in lepo hkrati. Morate odkriti še pesniško zbirko Astrahan, priporočam v branje. Pred kratkim je pa izdal tudi prvo dramo z naslovom Gradbišče...

Pucca said...

mala, hvala za informacijo, bom poiskala :)

sem poslala tud mejl v konzorcij, a mi še niso odgovorili...

Anonymous said...

Pucca...poslji mi prosim mail na dejan@gumitvist.com :)

Anonymous said...

P.S. Mojster Urh je med drugim izdal tudi dve online knjigi....najdete jih na:



http://www.philosophyofarchitecturebrunourh.com/

http://www.holotecture.com/

lp,dejan

Anonymous said...

in še : http://www.architecturemanual.com/

papa

mrsynergy1@gmail.com said...

Just like to say thanks for this great website I found it very helpful, in finding the information I was looking for, and I would definitely recommend it to others, a big thank you to the author for this fantastic website, keep up the great work thanks again.