Wednesday, October 24, 2007



Goslač na strehi,
mjuzikel
Včeraj sem si v okviru dijaškega abonmaja v MGL-ju ogledala mjuzikel Goslač na stehi, ki je bil izveden zelo lahkotno, doživeto, glasba in ples sta bila prima, vzdušje še bolj. Dobra igralska zasedba je tako v vrhunec popeljala skoraj polno dvorano, vživetost v celotno zgodbo pa me zabava še danes. Priporočam!

Goslač na strehi je postavljen v carsko Rusijo leta 1905, v občutno idealizirano vasico Anatevka, kjer je večinsko prebivalstvo sicer judovsko, vendar se mora kljub temu podrejati volji ruske manjšine. Gre za območje na tako imenovanem "ozemlju naselitve", kjer so Judje v carski Rusiji živeli pod strogim nadzorom oblasti. Leto 1905 pomnijo Judje po vsem svetu kot črno leto pogromov, v katerih je v carski Rusiji umrlo na stotine ljudi, več deset tisoč pa jih je čez noč ostalo brez imetja in doma. "Štetl" pomeni v jidišu 'mestece' in je naselbina, v kateri so Judje večinsko prebivalstvo. Prebivalci štetlov so se od drugih ločevali po veri in jeziku, svojo drugačnost pa so izkazovali tudi z obleko in videzom. Življenje v štetlu, v tem primeru Anatevki, poteka na osnovi judovskih navad moralnega, etičnega in socialnega značaja - po njih živi tudi glavni junak Tevje (Janez Starina / Janez Hočevar k. g.) z ženo Golde (Judita Zidar / Nadja Zadnik Strajnar). Mlekar Tevje in Golde imata pet hčer (Jana Zupančič, Ana Dolinar AGRFT, Iva Krajnc, Nina Bjelica k. g., Zala Linea Rutar k. g.). Tevje je globoko veren človek, ki pa ima z Bogom oseben odnos: z njim se pogovarja in prereka, se pritožuje čez njegove odločitve in se z njim tudi pogaja. Vdan je religiji in tradicionalnim vrednotam, ki jih že stoletja neguje vsa Anatevka. Vendar pa se svet in civilizacija zunaj na videz varnega zavetja štetla hitro spreminjata. Te spremembe se odrazijo na starejših treh hčerah, ki se uprejo volji staršev in vaške skupnosti ter si same izberejo ženina. Tradicionalne vrednote družine in varnost Tevjevega sveta se zamajejo. Njegov svet začne razpadati. Prva hči si sama izbere za ženina krojača in si s težavo pribori očetovo dovoljenje za poroko. Druga hči si izbere študenta-politika in prosi očeta le še za blagoslov. Tretja pa si izbere ruskega vojaka, kar je za Tevja nekaj najhujšega, saj izbranec ni Jud. Za Tevjev miselni svet je ta izbira nesprejemljiva, zato je hči zanj izgubljena. Obenem se tudi Anatevki nezadržno bliža vihar zgodovine: sprva se pokaže kot opozorilni pogrom nad Judi, ob koncu pa tudi kot izgon in obsodba na večno pregnanstvo in vandrovstvo. Tako se tudi Tevje z ženo in najmlajšima hčerama napoti v Ameriko, kjer se jim bo pridružila še najstarejša hči z možem in otročičkom. (vir: www.mgl.si)


No comments: